[PCD - GTC] Dimir Dementia - Magic the Gathering

[PCD - GTC] Dimir Dementia

[PCD - GTC] Dimir Dementia

Description officielle (an anglais) : House Dimir values secrecy above all, entrusting only its own agents with valuable codes and information. Whenever you cast a card with cipher, you can exile...

  Bleu / Noir / Vintage / Legacy / Moderne / Insurrection

Description officielle (an anglais) : House Dimir values secrecy above all, entrusting only its own agents with valuable codes and information. Whenever you cast a card with cipher, you can exile...

  Bleu / Noir / Vintage / Legacy / Moderne / Insurrection



Decks de Bleuz

       0     0     3966

     

Description

Description officielle (an anglais) : House Dimir values secrecy above all, entrusting only its own agents with valuable codes and information. Whenever you cast a card with cipher, you can exile it, encoding it on a creature you control. Then, whenever the creature slides through and damages a player, you'll get to cast that card again! House Dimir's knowledge of the undercity can make blocking its attacks nearly impossible. Cards like Deathcult Rogue and Incursion Specialist are expert... Plus !






Description officielle (an anglais) :
House Dimir values secrecy above all, entrusting only its own agents with valuable codes and information. Whenever you cast a card with cipher, you can exile it, encoding it on a creature you control. Then, whenever the creature slides through and damages a player, you'll get to cast that card again!

House Dimir's knowledge of the undercity can make blocking its attacks nearly impossible. Cards like Deathcult Rogue and Incursion Specialist are experts at navigating directly to your opponent's throat. Set one of them up with a cipher, and you can potentially recast that spell every turn. Send your creature out on a mission to the morgue with Midnight Recovery, returning fallen creatures turn after turn, or perhaps go in for the stealth kill with Shadow Slice. Under such a constant assault, it's only a matter of time until your opponents are overwhelmed.

The "Dimir Dementia" deck benefits greatly from a sparsely populated battlefield. A card like Mutilate from the Magic 2013 core set works wonders, eliminating much of your opponents' planning in just a single spell. Since this deck tends to only have a couple of creatures on the battlefield at a time, you'll be in a better position to recover and take advantage. Also check out Undercity Plague from the Gatecrash set. If you're going to cast the same spell every turn, one that deprives your opponent of life, cards in hand, and permanents is a great way to go!

Commentaire de Martinou12 :
Là, la deuxième rare est nettement moins bien, mais on a un pack qui a l'air de plutôt bien tourner, avec une optique contrôle, quelques moyens de gestion et de meule. Un intro pack moyen.

Couleurs
Légalité
VTGLGCMDN
Niveau
Statistiques
Tester une main de départ

Les cartes (60)

Créature(s) (20)
2Espion de balustrade2/3Créature : vampire et gredin
3Indolent des égouts2/2Créature : zombie et rat
2Nécrophage de la Sixième circonscription1/1Créature : zombie
1Drakôn cérébrœil2/5Créature : drakôn
1Enjôleur vedalken1/4Créature : vedalken et sorcier
1Habitant du rang du Sage2/3Créature : vedalken et sorcier
1Phantasme de Jace1/1Créature : illusion
1Spécialiste de l'incursion1/3Créature : humain et sorcier
1Sterne des nues2/1Créature : oiseau
1Aberration dévorante*/*Créature : horreur
1Enjambeur mortus1/1Créature : squelette
1Ghildmage de Manteaubrune2/2Créature : humain et sorcier
2Gredin morteculte2/2Créature : humain et gredin
2Horreur de Dinrova4/4Créature : horreur
Rituel(s) (7)
1Récuperation de minuitRituel
1ReviviscenceRituel
1Tranche d'ombreRituel
1Dernières penséesRituel
1Confession sous la contrainteRituel
1Désillusions paranoïaquesRituel
1Folie susurranteRituel
Éphémère(s) (3)
2Sinistre spectacleÉphémère
1Complètement perduÉphémère
Enchantement(s) (2)
2Approche de la mortEnchantement : aura
Artefact(s) (2)
2Runeclé de DimirArtefact
Terrain(s) (26)
12ÎleTerrain de base : île
13MaraisTerrain de base : marais
1Porte de la guilde de DimirTerrain : porte
Créature(s) (20)
2Espion de balustrade2/3
3Indolent des égouts2/2
2Nécrophage de la Sixième circonscription1/1
1Drakôn cérébrœil2/5
1Enjôleur vedalken1/4
1Habitant du rang du Sage2/3
1Phantasme de Jace1/1
1Spécialiste de l'incursion1/3
1Sterne des nues2/1
1Aberration dévorante*/*
1Enjambeur mortus1/1
1Ghildmage de Manteaubrune2/2
2Gredin morteculte2/2
2Horreur de Dinrova4/4
Rituel(s) (7)
1Récuperation de minuit
1Reviviscence
1Tranche d'ombre
1Dernières pensées
1Confession sous la contrainte
1Désillusions paranoïaques
1Folie susurrante
Éphémère(s) (3)
2Sinistre spectacle
1Complètement perdu
Enchantement(s) (2)
2Approche de la mort
Artefact(s) (2)
2Runeclé de Dimir
Terrain(s) (26)
12Île
13Marais
1Porte de la guilde de Dimir

Export

Exporter ce deck au format Magic Arena
Magic Arena
FR | EN
Exporter ce deck au format Texte
Format texte
FR | EN
Exporter ce deck au format en proxies
Proxies
Image | Texte

Alors, c'était comment ?

Toi aussi, loue son œuvre !


Si vous êtes l'une ou l'un de celles et ceux qui ont choisi la rébellion contre le brouillard de la toile qui étouffe les esprits, identifiez-vous pour participer. Sinon vous avez encore une chance d'éveiller vos sens, en rejoignant notre communauté de Magiciens Fous.

Le Dark Mogwaï

Retrouvez le Dark Mogwaï et la communauté des Magiciens Fous sur :

Ne vous inquiétez pas, chers amis, j'ai la Maîtrise de la bataille.

Cadet impatient, dernières paroles

Proposé par Dark Mogwaï le 19/06/2012

Le sondage du bas d'en bas de la page
Que des petites frappes à Croisetonnerre. Quel·le hors-la-loi aurait dû trainer ses bottes là-bas ?

Résultats (déjà 196 votes)